Monday 2 November 2015

Filled Under:

[MESTI BACA] Kelayakan Pinjaman Perumahan Mengikut Gaji Yang Ramai Masih Tak Tahu !!


    Kelayakan Pinjaman Perumahan Mengikut Gaji

    Berita baik buat kakitangan awam 2015! Kelayakan pinjaman perumahan kakitangan awam mengikut gaji telah dikemaskinikan. Berkuatkuasa pada 1 Januari 2015 kelayakan pinjaman perumahan kerajaan mengikut gaji telah ditetapkan seperti jadual di bawah.

    Kerajaan Malaysia, melalui Kementerian Kewangan iaitu dibawah Bahagian Pinjaman Perumahan, Perbendaharaan Malaysia telah mengeluarkan kadar kelayakan baru bagi permohonan pinjaman perumahan pada tahun 2015.

    Kadar Kelayakan Baharu Pinjaman Perumahan Pebendaharaan Malaysia dan Pemansuhan Wang Proses – Berkuatkuasa 1 Januari 2015


    Berikut adalah Jadual Kelayakan Pinjaman Perumahan Kerajaan (Dikemaskini 1 Januari 2015)


    Mengikut petikan kata-kata dari YB Dato’ Abdul Rahman Dahlan, Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, kerajaan akan meluluskan semua permohonan pinjaman perumahan kakitangan kerajaan yang layak untuk memiliki rumah pertama. “Jika mereka layak, tiada alasan untuk menolak pinjaman perumahan mereka”. “Jika tidak layak sudah pasti kerajaan tidak melayakkan permohonan itu”, katanya dalam satu temubual di TV1.

    Perhatian! Kelayakan pinjaman adalah mengikut jumlah gaji pokok bulanan tidak termasuk elaun.


    Sumber: blogammar.com




    0 comments:

    Post a Comment