Wednesday 4 November 2015

Filled Under:

Masih Ingat Lagi Dengan Wan Khatijah Yang Meninggalkan Dunia Hiburan Malaysia Pada Tahun 2008 ?!! Foto Terbarunya AMAT MENGEJUTKAN !!! [+viainfo: Apa itu Forex?]




    Pelak0n dan pengacara Wan Khatijah tidak pernah menyesal meninggalkan bidang seni bagi memberikan tumpuan kepada suami dan anak-anaknya.

    Wan atau nama sebenarnya Wan Khatijah Wan 0thman, 39, berkata, sepanjang aktif sebagai artis dia puas mener0kai bidang tersebut namun mengakui rindu untuk kembali beraksi dihadapan kamera.

    "Tiada apa yang ingin saya kesalkan kerana banyak perkara yang sudah saya lakukan sepanjang aktif sebagai artis, bak kata pepatah Inggeris 'be there d0ne that'.

    "Saya gembira dengan pilihan untuk memberikan tumpuan kepada keluarga kerana sudah menjadi rezeki saya dikurniakan sebuah keluarga yang besar," katanya kepada mStar 0nline.

    Bekas pemenang Dewi Remaja 1995/1996 ini berkahwin dengan Azlisham Ibrahim yang merupakan bekas penjaga g0l pasukan kebangsaan Malaysia.

    Mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Adam Muqrish, 15, Adam Harris, 12, Adam Iskandar, 11 dan Sarah Aisha, 8 tahun.

    Tambah Wan, kali terakhir dia muncul dalam drama pada tahun 2008 selain bertindak sebagai h0s pr0gram Si Manja Ku Sayang terbitan RTM.

    Dalam pada itu, Wan berkata, dia masih menerima tawaran lak0nan walaupun sudah tidak aktif namun terpaksa bersikap selektif kerana imejnya kini sudah bertudung.

    "Saya sekarang lebih berminat untuk mengacara kerana lak0nan tidak berapa sesuai memandangkan saya kini sudah bertudung.

    "Bagaimanapun saya terbuka dengan tawaran lak0nan sekiranya ia sesuai dengan imej saya kini," ujarnya yang sebelum ini pernah mengacarakan pr0gram Beat TV.

    Sementara itu, Wan berkata, dia kini bergelar sebagai 'pers0nal sh0pper' kepada pelanggan yang ingin mendapatkab khidmatnya membeli baranga berjenama di Er0pah.

    Jelas Wan yang juga kacukan Melayu-Perancis berkata, dia tidak berasa terbeban dengan kerjaya baharunya itu memandangkan dia gemar melanc0ng ke luar negara bersama keluarganya.

    "Saya mula melakukan kerja sebagai 'pers0nal sh0pper' sejak tiga tahun lalu memandangkan saya sering ke luar negara terutamanya Paris.

    "Sambil membeli barangan berjenama yang dipesan pelanggan dapat juga saya melanc0ng dan melawat keluarga di Perancis," ujarnya.


    sumber : plbgaimacam



    Sumber asal: tercanggihberita



    Apa itu Forex ?


    Mungkin anda pernah dengar orang berkata tentang forex itu adalah foreign exchange, tukaran matawang asing dan lain-lain istilah. Saya tak akan ceritakan tentang itu, kerana pada istilah biasa, anda mungkin boleh terus search di wikipedia.

    Di sini saya akan terangkan tentang, forex trading atau berdagang forex. Info asas apabila orang sebut forex, adalah seperti di bawah. Saya letakkan dalam point form supaya anda tak rasa macam saya sedang baca bedtime stories.


    • Forex – dagangan tukaran matawang asing
    • Tukaran pergi balik dalam forex mencecah sehingga USD 4 Trillion sehari
    • Forex – sama macam saham lebih kurang beli harga rendah, jual harga tinggi – istilah ialah ‘LONG/BUY’
    • ‘LONG/BUY’ – buat untung apabila harga bergerak naik
    • Boleh juga jual dahulu pada harga tinggi, beli balik pada harga rendah – istilah ialah ‘SHORT/SELL’
    • ‘SHORT/SELL’ – buat untung apabila harga menurun
    • Forex tidak sama seperti saham, forex buka 24 jam sehari, 5 hari seminggu
    • Buka pasaran hari Isnin sekitar 5/6 pagi dan tutup hari Sabtu sekitar jam 5/6 pagi
    • Nak berdagang forex, perlukan broker forex sebagai platform.
    • Berdagang guna platform eletronik dikenali sebagai MT4
    • MT4 ini adalah sebuah software, install dalam komputer, dan dapat lihat turun naik harga, dapat buat order dan analisis
    • Platform pun dah ada dalam smartphones, android,IOS,windows phone dan lain-lain. Mudah janji ada internet.
    • Boleh mula sekitar USD 5 sahaja, lebih kurang RM15 untuk permulaan
    • Ada juga akaun demo, duit virtual untuk kita cuba sehingga 100 ribu US Dollar


    Berikut adalah sedikit sebanyak info tentang forex secara ringkas dan asas. Saya akan huraikan lebih lanjut dalam post akan datang.

    P/s: Forex boleh buat duit? Jawapannya boleh tapi perlu belajar dan berdagang dengan ilmu.


    Sumber: moshedfx.com




    0 comments:

    Post a Comment